Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zaterdag 3 september 2011

Taart en cupcakes in voetbalthema

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met een bestelling. Kon ik meteen de nieuwe keukenmachine uitproberen. Wat ging het snel ineens. In één moeite door, kon ik biscuitbeslag maken, meteen daarna botercreme en ondertussen fondant kleuren. Net als vorig jaar mocht ik de taart voor Fedde's feestje verzorgen. Deze keer heb ik er ook cupcakes bijgemaakt. De mama van Fedde mocht kiezen welk thema en/of welke kleuren. Ze wilde graag voetbalthema in de kleuren van NAC. Geinspireerd op deze taart, die ik eerder heb gemaakt.




Ik vind het niet leuk om twee keer precies dezelfde taart te maken. Dus ik heb 'm ietsje anders gemaakt. Ik heb de taart een kwart slag gedraaid en ben toen begonnen met decoreren. Bij m'n laatste bestelling taartspulletjes had ik een nieuw "abc-tje" gekocht. Die heb ik gebruikt.
De biscuit heb ik gevuld met aardbei-vlaaivulling, chocoladefudge en aardbei-botercreme. Met deze laatste heb ik de taart ook afgesmeerd. De taart heb ik bekleed en versierd met fondant. De voetballetjes zijn van icing. Toen de mama van Fedde de taart gisteravond kwam ophalen, hebben we samen de kaarsjes er nog op gedaan. Ik had kaarsjes in de vorm van een voetballetje op een stokje.




De cupcakes heb ik helemaal in dezelfde stijl gehouden. Ik heb ze gebakken in voetbal-bakingcups en gevuld met aardbeienjam en afgesmeerd met aardbeien-botercreme.






Ik had wat meer cupcakes gebakken dan nodig. Op de een of andere manier komen ze de ene keer mooier uit de oven dan de andere keer. Omdat ik ze nu in twee keer heb gebakken, denk ik dat ik nu wel weet hoe dat komt. Ik denk dat het aan de hitte in de oven ligt. Als ik de volgende keer één serie cupcakes bak, dan verwarm ik de oven langer voor. De cupcakes die niet zo mooi waren, heb ik niet weggegooid. Ik heb ze gebruikt om iets anders uit te proberen. Daarover later meer (-;






Geen opmerkingen: