Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

dinsdag 4 september 2012

5e verjaardag van piraat Fedde


 Vandaag viert Fedde zijn 5e verjaardag. Ik maakte al weer voor het 3e jaar lekkers voor op zijn feestje. Dit keer in piraten thema. Ik vond het een superleuke opdracht en ik heb me dan ook flink uitgeleefd (-:


 
Voor de taart had ik een afbeelding van een piraat "gepuzzeld". Je print twee keer de afbeelding die je wilt gebruiken. Het ene printje doe je in een plastic hoesje. Uit de andere knip je alle losse stukjes. Die je dan vervolgens op fondant legt en uitsnijdt. Op de afbeelding in het plastic hoesje leg je dan de losse onderdeeltjes weer in/aan elkaar.
 
 
 
De taart heb ik gevuld met aardbeienbotercreme, aardbeienvlaaivulling en chocofudge en afgesmeerd met de aardbeienbotercreme. Witte fondant heb ik met een beetje blauwe kleurstof gekleurd en daar de taart mee bekleed. Van donker- en lichtbruine fondant heb ik restjes hout gemaakt en daar heb ik de piraat opgelegd.
 

Van de restjes hout heb ik Fedde's naam gemaakt en het cijfer 5. Het plankje is voor de kaarsjes. Rondom de taart heb ik een rand gemaakt. Daarvoor heb ik een stukje blauwe en stukje witte fondant grof door elkaar gemengd en een gegolfde rand uitgestoken. Zo lijkt het een beetje op golven. Verder heb ik de taart afgemaakt met schelpjes en nog wat stukjes hout en chocolademuntjes. Voor de schelpjes gebruikte ik een mold.

De cupcakes zijn helemaal in dezelfde stijl. Daarvoor gebruikte ik verder nog eetbare afbeeldingen van piraten.

 

Vanmorgen mocht Fedde ook nog trakteren in de klas. Daarvoor heb ik mini-cupcakes gemaakt met een toefje botercreme.





Schip Ahoy Piraatjes!!!




Geen opmerkingen: